Vegetarmad der indeholder magnesium

Har du en mistanke om at du får for lidt magnesium ?

Som vegetar kan magnesium være svært at dække ind via sin kost.

Derfor kan et kosttilskud være nødvendigt.

Har du som vegetar ofte ømme led og muskler ?

Måske har du kramper oftere end du plejer ? eller kramper om natten ?

Hvis du har læst mit indlæg omkring vitaminer og mineraler for vegetarer så ved du at magnesium er en af de mineraler man skal være opmærksom på.

Hvor store mængder Magnesium bør jeg så have om dagen ?

Uanset hvor du leder vil du finde forskellige værdier for det daglige behov for magnesium.

Lad os sige at at 400 mg er passende mængde om dagen. Jeg vil ikke på noget tidspunkt diktere hvad der er rigtigt.

Jeg er hverken ernæringsekspert eller læge.

Problemerne opstår for dig hvis du slet ikke får magnesium i din kost.

Hvis du spiser spinat, nødder, frø, avocado, yoghurt, bananer, tørrede frugter og mørk chokolade dagligt så får du en eller anden form for magnesium i din kost.

Top 4 normale fødevarer med Magnesium

Jeg har prøvet at finde de mest naturlige kilder til magnesium blandt de fødevarer som er normalt tilgængelige.

Fødevarer man kan finde i supermarkedet og som indgår i de klassiske danske køkken (og hvad er så det)

1. Spinat

Spinat findes i et hver supermarket og kan enten blandes i en salt eller blandes i en gryderet, wokret eller lasagne.

100 gram spinat indeholder cirka 80mg Magnesium.

2. Bananer

Bananer er også en populær og typisk frugt året rundt. Kan blandes i grød om morgenen, spises som snack og natmad.

100 gram banan indeholder cirka 25mg Magnesium.

En banan indeholder 1% fedt.

3. Rosiner

Rosiner er gode at blande i grød om morgenen, som snack sammen med frugt og i nogle salater.

100 gram rosiner indeholder cirka 30mg magnesium

4. Mørk Schokolade

100 gram mørk Schokolade indeholder cirka 325mg magnesium

Men der naturligvis også noget fedt og kalorier man skal holde øje med her. Men et stykke mørk schokolade kan bidrage til helheden.

Mørk Schokolade indeholder en del protein også samt Tryptofan i store mængder for humøret 🙂

mad med magnesium

Be the first to comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *